SHITVAPIN

Det blev en sen kväll igår med tanke på skola och tidig morgon idag. Vi körde inte och lämnade Hanna förrän runt halv tolv och därefter slog vi på tvn vilket vi kanske aldrig borde ha gjort, då vi inte kunde slita oss ifrån "Fråga Olle" på Kanal 5. Runt ett stängde vi av och slöt våra fyra gröna. Vad gör väl det, vi har trots allt sovmorgon till halv tio på måndagar tänkte jag. Vad jag däremot inte tänkte på var att Rasmus skulle upp halv åtta för att åka till Vallåsen med resterande treor på skolan, och att jag i samband med det råkat lova att hålla honom sällskap vid frukostbordet. Något jag fick ångra imorse med andra ord hehe 
 
Schema ändringen denna terminen får mig att vilja gråta blod. Vår klass som alltid levt det lätta livet på en pinne genom att sluta halv tolv, tio i elva  och så vidare slutar numera halv fyra på måndagar, kvart över tre på fredagar och mer än så vet jag faktiskt inte. Har nämnligen valt att inte spara schemat på telefonen som ett tappert försök att hindra depression och andra icke sköna tankar. När vi slutat drog jag hem på en powernap för att sedan dra direkt till jobb. Väl där hände en liten incident värd att skriva om kan jag tycka. In kommer nämnligen en jättetrevlig turkisk man och en svensk kvinna och sätter sig i den fullsmockade resturangen när de plötsligt frågar om huruvida köttet är halal eller inte. "Jo visst är det de" svarar jag glatt. De beställde en kebabpizza och en Palermo med räkor, musslor och krabba. När jag sedan ska servera pizzorna och ser en kebabpizza med en oxfilepizza brevid så förstår jag nästan direkt att något är fel, men tänkte att jag kanske blandat ihop beställningen då jag var ensam sevitris med många gäster. Gick ut med maten och såg hur damen direkt tittade och höjde på ögonbrynen vilket gjorde att jag förstod att det, precis som jag misstänkt, var fel. Jag förklarade hur läget låg till; att där finns en med namnet Palermo och en nästintill likadan, Paloma, och att pizzabagaren varit stressad och misstagit dem båda. Jag bad så mycket om ursäkt och försäkrade dem givetvis om att han skulle fixa en ny på en gång och att jag kunde packa in oxfilepizzan i en kartong som de sedan kunde ta med sig hem. Mannen förklarade att han inte kunde äta den eftersom att den inte var Halal. Du då? sa jag och tittade på kvinnan. Hon hann inte mer än att säga nej innan jag alldeles för snabbt kom på mig själv och försökte rädda situationen med ett "Jahaaaaa, du är också halal?". Resturangen tystnade och sekunden efter begravde kunderna huvudet i sina händer och asgarvade. Det var då jag frågade mig själv HUR I HELVETE NÅGON NÅGONSIN KAN VARA EN HALAL?!?!?! 
 
Jaja, gav jag dagens garv iallafall. Den kan jag gott bjuda på! Efter jobb mötte jag upp Cornelia och Hanna och nu ligger jag i sängen med sminket borttaget och tänderna borstade. Finns det något skönare än att slippa resa sig upp för att göra ovanstående när man redan släckt i taket? Tror inte det va! GODNATT ♥
 
 
/ Lika pinsam men glad som vanligt 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0