Godmorgon

Pigg och vaken trots vår sena läggdagstid igårkväll. Det faktum att vi stupade i säng halv fem imorse kan få mig att undra hur jag, bortsett från mitt halsont, verkligen kan vara pigg. Sen kikar jag tre decimeter åt vänster och ser det hemmakvällsgodis, energidrickan och popcornen jag tagit mig friheten att käka till frukost. Handen på hjärtat att alla dietister i världen skulle svimmat om de såg Rasmus skrivbord och hur jag sitter brevid och grisar för tillfället.
 
Vi hade det jättemysigt igår, för att komma till något annat. Han tyckte att jag var hur fin som helst i mitt nya hår (Tack till söta Malin som fixat det!), vilket kanske är lika bra det då det kommer att sitta i permanent ett flertal veckor till. På väg hem från Malmö drog jag inom Hemmakväll i väntan på bussen, för att köpa lite ( ja, lite var tanken iallafall. Att summan sedan hamnade på sjuka 127 kronor är en annan historia) godis, chips och dippa. Rasmus köper aldrig lösgodis, därför stod jag i butiken och kämpade med att lägga ner rätt sorter i påsen, och blev därför måttligt besviken när han efter maten sa att "Jag gillar inte godiset, vi tar bilen och köper nytt". Min besvikelse överstegs i glädje när jag sedan fick reda på att anledningen till att han ville få med mig ner i byn var att han bokat två biljetter till premiären av "Texas Chainsaw" på bio, och huvudsakligen inte för att handla något mer godis. Den kunde jag skriva under på. Godis för 127 kronor borde väl räcka? Eksde 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0