Onsdag

Denna dag har inte skiljt sig särskilt mycket från resterande dagar denna veckan. Har för tredje och sista gången nu kämpat mig igenom fyra, inte allt för roliga, timmar på jobbet.

I skolan besökte vi däremot Malmö stadsteater för att kolla på pjäsen "Jag ringer mina bröder". Det bästa med denna omväxlingen var att vi hann med ett besök på både Hemmakväll följt av en cheeseburger- meny hos konkurrenten McDonalds. Behöver jag nämna att jag under kvällen gjort min egen pizza, och dessvärre inte bara för att bara slänga den igen? Till mitt försvar har jag att "vad skulle jag annars mätta magen med? Luft eller?". Samvetet över dagens kaloriintag förde mig och Cornelia ut på en timmes powerwalk så fort jag slutat. Mys!

Nu ska jag somna till diverse hajprogram; en fågel viskade nämligen i mitt öra att det är en dag imorgon också. En ledig sådan dessutom. Guldvärt!

Kalla mig pizzabagaren Guillermo om ni så vill. Tröstar mig gör jag genom att en gång ha hört att kärt barn har många namn!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0